Kushti i parë: Që therësi të jetë me mendje të shëndoshë dhe i rritur. Nuk është e lejuar ngrënia e asaj që
ther budallai, i dehuri, ose i vogli që nuk dallon mes së mirës dhe së keqes (më pak se 7 vjeç), ose i rrituri
të cilit i ka ikur dallimi mes gjërave.
Kushti i dyte:
Që therësi të jetë musliman ose nga ithtarët e librit të mëparshëm:
çifut apo i krishterë. Therja e muslimanit lejohet të hahet qoftë ai
mashkull apo femër, vepërmirë apo vepërkeq, i pastër apo i papastër.
Therja e ithtarit të librit lejohet të hahet edhe nëse babai dhe nëna e
tij janë të dy prej ithtarëve të librit ose jo. Muslimanët janë bashkuar
unanimisht për lejimin e ngrënies së asaj që ther ithtari i
librit,bazuar në Fjalën e Allahut të Madhëruar:
“Janë bërë të ligjshme këtë ditë et-tajjibat (tëgjitha ushqimet e mira e të pastra të lejuara nga Allahu).
Ushqimi (mishi i bagëtive të therura, i kajshëve të tjera të ngrënshme
etj.) i ithtarëve të Librave të Parë (jehudive dhe të krishterëve) është
i ligjshëm për ju dhe i juaji është i lejuar për ta.
(Të lejuara
për ju për tu martuar) Janë gratë e dëlira besimtare dhe gratë e dëlira
nga ato të cilëve u janë zbritur Librat e Parë (jehudi e të krishterë)
para jush, kur tu keni dhënë atyre mehrin (vlerën e përcaktuar) e duhur
duke dëshiuar ndershmëri (duke u bashkuar në mënyrë të ligjshme).
Dhe kushdo që mohon besimin (islam),atëherë puna e tij është e pavlerë
dhe në botën e pastajme ai do të jetë prej të humburve. ” [Kurani, E1
Maide,5].
Po ashtu Profeti sal-lAllahu alejhi ve
sel-lem hëngri nga dashi të cilin ia dhuroi një grua çifute dhe po
kështu hëngri nga buka prej elbi dhe gjella që i ofroi një çifut. Ndërsa
therja e mosbesimtarëve të tjerë përveç ehli kitabëve nuk lejohet të
hahet, bazuar në kuptimin e ajetit: “Ushqimi (mishi i bagëtive të
therura, i kafshëve të tjera të ngrënshme etj.) i ithtarëve të Librave
të Parë (jehudive dhe të krishterëve) është i Ligjshëm për ju dhe i
juaji është i lejuar për ta. (Të lejuara përju për tu martuar) Janë
gratë e dëlira besimtare dhe gratë e dëlira nga ato të cilëve u janë
zbritur Librat e Parë (jehudi e të krishterë) para jush, kur tu keni
dhënë atyre mehrin (vlerën e përcaktuar) e duhur duke dëshiruar
ndershmëri (duke u bashkuar në mënyrë të ligjshme).
Dhe kushdo që mohon besimin (islam), atëherë puna e tij është e pavlerë dhe në botën e pastajme ai do të jetë prej tëhumburve. ” [Kurani, E1 Maide, 5].
Nuk
është kusht që të pyetet muslimani apo i krishteri se si e theri atë që
theri dhe a tha “Bismilah” apo jo. Madje kjo nuk lejohet, pasi është
prej teprimit në fe dhe Profeti sal-lAllahu alejhi ve sel-lem ka ngrënë
nga ajo që kanë therur çifutët pa i pyetur ata. Në “Sahihun e Buhariut”
dhe të tjerë transmetohet nga Aishja (radiallahu anha) se “disa njerëz i
thanë Profetit sal-lAllahu alejhi ve sel-1-em: “Disa njerëz na vijnë me
mish dhe në nuk e dimë nëse e kanë përmendur Emrin e Allahut kur e kanë
therur atë apo jo.” Ai sal-lAllahu alejhi ve sel-lem tha: “Thuani ju
Bismilah dhe hani (prej tij). ”Aishja thotë: “Ata kishin pak kohë që
kishin dalë nga kufri dhe Profeti sal-lAllahu alejhi ve sel-lem i
urdhëroi ata që të hanë prej atij mishi pa i pyetur (si e kanë therur),
megjithëse ata të cilët e sillnin atë mish mund të mos i njihnin
rregullat e Islamit, për shkak se ishin të rinj në Islam.”
Kushti i tretë:
Të synosh (të bësh nijet) therjen e kafshës, bazuar në Fjalën e Allahut
të Madhëruar: “Është e ndaluar përju ngrënia e cofëtinës, e gjakut, e
mishit të derrit, e mishit të kafshës që është therur jo në emër të
Allahut, e mishit të kafshës së mbytur lidhur në fyt, e mishit të
kafshës që është rrahur dhe ka ngordhur, e mishit të kafshës që është
vrarë nga rrëzimi apo nga brirët e kajshëve të tjera, e mishit të asaj
që është kafshuar nga
egërsirat – përveç atyre që i therni ju para
se të ngordhin. Gjithashtu, është e ndaluar për ju edhe ngrënia e mishit
te kafshëve qe jane therur për nder të idhujve apo për të kërkuar fatin
në fall. Të gjitha këto që u përmendën, jane gjynah. Sot, dëshpërohen
ata që nuk besojne dhe kanë humbur çdo shprese që t’ju largojnë prej
fesë suaj. Mos u fnkësoni prej tyre, por kini frikë prej Meje.
(Sot
jua përsosa fenë tuaj, e plotësova dhuntinë Time ndaj jush dhe zgjodha
që Islami të jetë feja juaj. Por kushdo qe është i shtrënguar nga uria
(dhe ha çfarë eshtë e ndaluar), pa pasur qëllim të bëjë gjynah, do ta
shohë se Allahu ështe Falës e Meshirëplotë. ” [Kurani, El-Maide, 3].
E
therja është vepër e veçantë dhe ka nevojë për nijet. Dhe nëse nuk e
synon therjen e saj, atëherë nuk lejohet ajo e therur, si prsh, kur
dikush sulmohet nga një kafshë dhe ai ta therë atë vetëm me qëllimin për
t’u mbrojtur prej saj.
Kushti i katërt; Që
therja të mos bëhet për dikë tjetër përveç Allahut, e nëse ajo behet për
dikë tjetër, nuk lejohet të hahet, si në rastin kur dikush ther një
kafshë për madhërimin e një idhulli, ose për dikë që është i varrosur në
një varr, ose për ndonjë engjëll, ose per babanë e ngjashëm me to,
bazuar në Fjalën e Allahut të Madhëruar:
Është e ndaluar
për ju ngrënia e coftinës, e gjakut, e mishit të derrit, e mishit të
kafshës që është therur jo në emer te Allahut, e mishit të kafshës së
mbytur lidhur në fyt, e mishit të kafshës qe është rrahur dhe ka
ngordhur, e mishit të kafshes qe është vrare nga rrëzimi apo nga brirët e
kafshëve të tjera, e mishit të asaj që është kafshuar nga egersirat –
përveç atyre që i themi ju para se të ngordhin. Gjithashtu është e
ndaluar perju edhe ngrënia e mishit të kafihëve qëjanë therurpër nder të
idhujve apo për të kërkuar fatin në fall. Të gjitha këto që u përmendm,
janëgjynah. Sot, dëshperohen ata që nuk besqjnë dhe karië humbur çdo.
shpresë, që tju largojnë prej fesë suaj. Mos u feikësoni prej tyre, por
kini frikë prej Meje! Sot jua përsosa fenë tuaj, e plotësova dhuntinë
Time ndaj jush dhe zgjodha që Islami të jetë feja juaj. Por kushdo që
eshtë i shtrënguar nga uria (dhe ha çfarë është e ndaluar), pa pasur qëllim të bëjë gjynah, do ta shohë se Allahu ështe Falës e Mëshirëplotë. ” [Kurani, El-Maide, 3]
Kushti i pestë:
Të mos përmendë në therjen e kafshës emrin e dikujt tjetër përveç emrit
të Allahut, si p.sh.dikush të thotë: “Me emrin e Profetit”, ose “Me
emrin e Xhibrilit”, apo të filanit e filanit. Nëse dikush përmend emrin e
dikujt tjetër përveç emrit të Allahut, nuk lejohet të hahet mishi i
saj, qoftë edhe sikur të përmendë emrin e Allahut bashkë me ëmrin e
dikujt tjetër sepse Allahu i Madhëruar thotë: “Është e ndaluar përju
ngrënia e cofetinës, e gjakut, e mishit të derrit, e mishit të kafihës
që është therurjo në emër të Allahut, e mishit të kafihës së mbytur
lidhur nëfyt, e mishit të kafihës që është rrahur dhe ka ngordhur, e
mishit të kafshës që është vrarë nga rrëzimi apo nga brirët e kafshëve
të tjera, e mishit të asaj që është kafshuar nga egërsirat – përveç
atyre që i therrni para se të ngordhin. Gjithashtu është e ndaluarpërju
edhe ngrënia e mishit të kafshëve që janë therur për nder të idhujve apo
për të kërkuar fatin në fall. Tëgjitha këto që u p ërmendën, janë
gjynah. Sot, dëshperohen ata që nuk besojnë dhe kanë humbur çdo shpresë,
që tju largojnë prej fesë suaj. Mos u frikësoni prej tyre, por kini
frikë prej Meje.
Sot jua përsosa fenë tuaj, e plotësova
dhuntinë Time ndaj jush dhe zgjodha që Islami të jetë feja juaj. Por
kushdo që është i shtrënguar nga uria (dhe ha çfarë është e ndaluar), pa
pasur qëllim të beje gjynah, do ta shohë se Allahu është Falës e
Mëshirëplotë. ” [Kurani, £1 Maide, 3].
Kushti i gjashtë:
Të përmendësh emrin e Allahut kur e ther kafshën, duke thënë
“Bismilah”, sepse Allahu i Madhëruar thotë: “Hani prej asaj në (thefjen
e) të cilës ështëpërmendur emri i Allahut, msejeni besimtarë të
provave të Tijt “Profeti sal-lAllahu alejhi ve sel-lem thotë: “Asaj
kafshe që i derdhetgjaku dhe përmendet emri i Allahut mbi te (kur theret
apo vritet), hani (prej saj). ”Nëse nuk përmendet emri i Allahut në
therjen e
kafshës ajo nuk lejohet të hahet, sepse Allahu i Madhëruar
thotë: Mos hani (o besimtarë) nga ai (mish) mbi të cilin nuk është
përmendur Emri i Allahut.
Dhe vertet që shejtanët i
frymëzojnë miqte e tyre nga mesi i njerëzve që tju kundërshtojnë ju dhe
po tu bindeni atyre (duke i bere gjërat e paligjshme – te ligjshme)y
atëherë pa dyshim qe do të ishit mushrikë (mosbesimtarë, që besojnë ne
shumë zota). ” [Kurani, E1 Enam, 121].
Nuk ka dallim mes
lënies së thënies “Bismilah” me qëllim, nga harresa apo nga injoranca,
bazuar ne kuptimin e përgjithshëm te këtij ajeti, sepse Profeti
sal-lAllahu alejhi ve sel-lem e ka bërë kusht thënien “Bismilah” në
lejimin e ngrënies së të therurës dhe kushti nuk rrëzohet nga harresa
apo mosdija. Por nëse theresi është memec dhe nuk mund ta shprehë
thënien “Bismilah”, i mjafton të bëjë me shenjë domethënëse të kësaj
sepse Allahu i Madhëruar thotë:
“Kini pra frikë Allahun
dhe permbushni detyrimin e Tij sa të mundeni; degjoni dhe binduni dhe
shpenzoni në miresi, kjo është më e mira për veten e tyre. Dhe kushdo që
shpëton nga lakmia e nefsit të vet ateherë këta janë te fituarit. ” [Kurani, Ët Tegabun, 16]
Kushti
i shtatë: Që therja të bëhet me diçka të mprehtë e cila e derdh gjakun e
kafshës rrëke, qoftë prej hekuri, ose prej guri, prej qelqi etj.,
bazuar në fjalen e Pejgamberit sal-lAllahu alejhi ve sel-lem: (Asaj
kafshe që i derdhet gjaku dhe përmendet Emri i Allahut mbi të (kur
theret apo vritet), hani (prej saj) perderisa mjeti i përdorur nuk është
dhëmb apo thua dhe do tju tregoj përse: sepse dhembi është eshtër,
ndërsa thoi është mjeti
therës i habeshive. E nëse kafshës i del
shpirti me një mjet jo te mprehtë, nuk lejohet të hahet, si p.sh. nga
mbytja, nga dredhja me korent apo ngjashëm me këto derisa ajo te
ngordhë. Por nëse e përdor këtë gë (korentin apo ngjashëm me të) derisa
kafshës t’i ike ndjenja, pastaj e ther atë sipas sheriatit, duke qenë se
ajo është e gjallë me jetë të qëndrueshme, atëherë lejohet të hahet,
sepse Allahu i Madhëruar thotë:
“Është e
ndaluar për ju ngrënia e cofëtinës, e gjakut, e mishit të derrit, e
mishit të kafshës që është therur jo në emër të Allahut, e mishit të
kafshës së mbytur lidhur në fyt, e mishit të kafshës që është rrahur dhe
ka ngordhur, e mishit të kafshës që është vrarë nga rrëzimi apo nga
brirët e kafshëve të tjera, e mishit të asaj që është kafshuar nga
egërsirat – përveç atyre që i themi ju para se të ngordhin. Gjithashtu,
është e ndaluar për ju edhe ngrënia e mishit të kafshëve që janë therur
për nder të idhujve apo për të kërkuar fatin në to. Të gjitha këto që u
përmendën, janë gjynah. Sot, dëshpërohen ata që nuk
besojne dhe kanë humbur çdo shpresë që tju largojnë prej fesë suaj. Mos u
frikësoni prej tyre, por kini frikë prej Meje.Sot jua përsosa fenë
tuaj, e plotësova dhuntinë Time ndaj jush dhe zgjodha qe Islami të jetë
feja juaj. Por kushdo që është i shtrenguar nga uria (dhe ha çfare eshtë
e ndaluar), pa pasurqëllim të bëjë gjynah, do ta shohë se Allahu është
Falës e Mëshirëplotë. ” [Kurani, E1 Maide, 3]
Kushti i tetë:
Rrjedhja e gjakut, d.m.th. nxjerrja e tij me therjen e kafshës, sepse
Profeti sal-lAllahu alejhi ve sel-lem thotë: Asaj kafshe që i derdhet
gjaku dhe permendet ermri i Allahut mbi të (kur theret apo vritet), hani
(prej saj). ”Nëse kafsha nuk mund të kapet për t’u therur, siç është
kafsha e egërsuar, ose kafsha që ka rënë në një pus apo greminë e
ngjashëm me këtë, mjafton për therjen e saj që të derdhet gjaku nga çdo
vend qoftë prej trupit të saj, por më e preferuar është goditja e saj në
atë vend ku i del shpirti më shpejt sepse kjo është më lehtësuese për
kafshën dhe më pak e dhimbshme për të. Por nëse kafsha mund të kapet,
atëherë derdhja e gjakut të saj duhet që patjetër të jetë nga poshtë
fytit deri në nofulla, me qëllim që të prehen dy venat e qafës; dy vena
të trasha rreth fytit, dhe më e plotë është që bashke me këto dy vena të
prehetm cdhe gurmazi, që është vena e kalimk të ajrit dhe ezofagu (nga
kalon ushqimi), se kështu del lënda e mbajtjes së kafshes së gjallë, pra
gjaku, rruga e daljes së të cilës është gurmazi dhe ezofegu. Por edhe
nëse mjaftohesh me prerjen e dy venave të qafes, e therura lejohet të
hahet.
Shkëputur nga broshura “Rregullat e kurbaneve dhe therjeve” nga Imam Uthejmin,
No comments:
Post a Comment